Od Autorki

Teksty oraz zdjęcia zamieszczone na tym blogu są mojego autorstwa (jeśli jest inaczej, podaję źródło), stanowią więc moją własność.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, cytowanie i rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy oraz bez podania adresu tego blogu.
(Ustawa o prawach autorskich - Dz.U. z dnia 4 lutego 1994 r., nr 24, poz. 83)

wtorek, 27 sierpnia 2013

1.294. Dwa seanse

Zabawne - dopiero teraz, szukając linków do tej notki, zauważyłam, że oba filmy, które obejrzeliśmy z Mężem w miniony weekend pochodzą z 1998 roku. Przynajmniej tak podaje filmweb.

Wyśnione życie aniołów jest produkcją francuską, a opowiada historię dość skomplikowanej przyjaźni dwóch jakże różnych w podejściu do życia kobiet. Ogień i woda - tak mniej więcej przedstawia się relacja pomiędzy Isą a Marie. Nie zawsze łatwe wybory, problemy dnia codziennego, toksyczne uczucie, wartości wyniesione z domu - oto cała mieszanka, która dosłownie aż kipi. Do obejrzenia tutaj.

Celebrity widziałam tuż po premierze w małej salce kameralnego kina, gdzie swojego czasu wyświetlano filmy niszowe. Kilkanaście lat przerwy pozwoliło mi przypomnieć sobie fabułę i spojrzeć na nią z innego punktu widzenia. Świat celebrytów, pokazany przez Allena (to on jest bowiem reżyserem) został odarty ze złudzeń i obnażony do szpiku kości. Obraz, jaki się wyłonił, nie napawa optymizmem - klik.